Turystyka w Bieszczadach

Przez Bieszczady prowadzi droga zwana małą obwodnicą bieszczadzką, o długości ponad 90 km. Wiedzie ona malowniczymi dolinami rzek i potoków w sąsiedztwie Zalewu Solińskiego przez Wschodniobeskidzki Obszar Chronionego Krajobrazu. Za początek obwodnicy należy przyjąć „miasteczko marzeń” Lesko. Wyjeżdżając z Leska kierujemy się na południe wzdłuż rzeki San i dojeżdżamy do miejscowości Hoczew. W miejscowości tej skręcamy w lewo na Czarną. Tuż przy samym skrzyżowaniu w Hoczwi mieszka znany artysta bieszczadzki, który tuż przy drodze ma galerię swoich rzeźb. Kolejną miejscowością na szlaku małej obwodnicy bieszczadzkiej jest Bachlawa i połączona z nią Średnia Wieś, gdzie znajduje się zabytkowy drewniany kościół. Wyjeżdżając z Średniej Wsi zauważamy, iż teren zaczyna być coraz bardziej górzysty, droga pnie się w górę. Kolejna miejscowość to Berezka, następnie Myczkowce. Tuż za Myczkowcami znajduje się skrzyżowanie, skręcając w lewo możemy dojechać do Soliny (ok. 6 km). Solina to bardzo atrakcyjna turystycznie miejscowość z uwagi na zaporę wodną i towarzyszące jej atrakcje. Następna miejscowość na szlaku małej obwodnicy to Polańczyk. Polańczyk jest największym centrum turystycznym Bieszczad. W miejscowości tej jest wiele hoteli, pensjonatów, ośrodków wypoczynkowych, oferujących noclegi, wyżywienie i wiele regionalnych atrakcji turystycznych. Wyjeżdżając z Polańczyka droga małej obwodnicy bieszczadzkiej wiedzie w okolicach Zalewu Solińskiego. Jezioro raz pojawia się, tudzież znika w zależności od przebiegu drogi. Kolejna miejscowość na trasie to Wołkowyja, następnie Bukowiec. W miejscowości tej do Zalewu Solińskiego wpływa rzeka Solinka. Kolejne miejscowości na obwodnicy to: Sakowczyk, Rajskie. W miejscowości Rajskie do zalewu wpływa największa rzeka San. Następnie mijamy Olchowiec, Chrewt, Polanę, Czarną. W Czarnej dojeżdżamy do skrzyżowania na którym skręcamy w lewo na Ustrzyki Dolne. Kolejne miejscowości na naszej drodze to Rabe, Zadwórze, Hoszów i miasto powiatowe Ustrzyki Dolne. W Ustrzykach skręcamy w lewo i drogą główną przez Uherce Mineralne możemy wrócić do Leska, lub zatrzymać się w jednym z wielu gospodarstw agroturystycznych i rozpocząć biesiadę na łonie bieszczadzkiej przyrody. Zapraszamy w Bieszczady